Ponownie zawalam sprawę, wiem.

niedziela, 20 lipca 2014

phobias

Znowu myślę o czym notkę napisać. Stwierdziłem, że napiszę jakąś notkę tematyczną, bo i tak nie mam zdjęć, a notki tematyczne zazwyczaj ukazują teorie, poglądy i upodobania osoby, która to piszę, więc to chyba dobry sposób, żebyście mnie bardziej poznali. 
Jak już postanowiłem, że będzie to notka tematyczna to wtedy z kolei rozmyślałem nad tym o czym ma być ta notka tematyczna. Wymyśliłem, że może o fobiach? W końcu każdy ma jakąś fobię. Specjalnie do tej notki poczytałem też trochę o tym i nie wiedziałem, że mam ich tak sporo nie zdając sobie z tego sprawy.

Moją pierwszą i zarazem najbardziej uciążliwą i widoczną fobią to fobia społeczna- myślę, że nie jest z tym AŻ  tak źle, ale czytając co nieco o tej fobii okazuję się, że jestem już w wysokim etapie. Bo to w sumie lęk przed ludźmi, a ja np. ostatnio uwielbiam jeździć do Torunia, na rynek gdzie przebywają tłumy ludzi. Chociaż denerwuję się i stresuję, gdy mam iść coś kupić i powiedzieć co chcę, wtedy język mi się plączę. To jest bardziej lęk przed rówieśnikami, rodziną. Kimś kto mnie zna. Ostatnio była taka sytuacja, że wjechaliśmy do rodziny na kawę, nie wyszedłem z samochodu przez 3 godziny w ten upał. Było też więcej takich sytuacji, ale już nie będę pisał.

Nie wiem czy jest taka fobia i można to nazwać fobią w ogóle, ale od paru lat mam tak, że nie zasnę śpiąc na plecach. Mam wtedy wrażenie, że ktoś, coś nade mną stoi i patrzy mi się w twarz, to mnie przeraża. Dlatego od paru lat śpię zawinięty jak to mówią wszyscy "w kokon" zawinę się tak, że kołdrę mam naciągniętą na głowę, i żadna część ciała oprócz nosa nie może wystawać, bo się boję, że coś mnie dotknie.
Zastanawiam się czy to nie podchodzi pod achluofobie, bo również boję się ciemności i mroku, ale nie potrzebuję spać przy zapalonym świetle, bo to nic nie pomaga.

Z tego co czytam to mam również kynofobię- czyli lęk przed psami. Od dzieciństwa mam takie coś, że psy mnie nie lubią i denerwuje mnie to, jak ktoś nie może tego uszanować i specjalnie spuszcza lub daje mi psa, bo "on nigdy nikomu nic nie zrobił" a wtedy się dziwią, że coś mi zrobił. Ja lubię psy bardziej niż koty, ale mimo to i tak się ich boję, oprócz mojej Lunki oczywiście. Nawet jeżeli, jest jakiś mały piesek i wiem, że nic mi nie zrobi, bo czuję to, to i tak omijam go szerokim łukiem.

Myślę, że mam również małą aeroakrofobie. Mój tata pracuje na takiej wieży strażackiej, gdzie siedzi całe dnie i patrzy czy się nigdzie nie pali i to jest dość wysoko i trzyma się to wszystko na 4 metalowych balach i ma 7 pieter(?) jedno piętro ma około 6 metrów i wchodzi się tam po prostu po metalowej drabinie, podłogi to metalowa kratka i są takie barierki, żeby nie wypaść, ale ja i tak się boję. Jak wejdę na pierwsze piętro to już mam dosyć i poruszam się powoli z ugiętymi kolanami, komicznie to wygląda. Myślę, że ma to również związek z lękiem wysokości. Mam nawet zdjęcia z tej wieży, ale są takie syfiaste, że aż wstyd je tutaj pokazywać XD

astrafobia- w sumie zastanawiam się czy mam, bo uwielbiam burzę gdy siedzę w domu, ale gdy jestem gdzieś daleko od domu i słyszę, że nadchodzi burza to panikuje.

ofidiofobia- tak, to z pewnością mam. Panicznie boje się węży, gdy widzę takiego długiego, obślizgłego... a pfff. To zaczynam uciekać i bierze mnie jakiś paraliż po czym wyginam się dziwnie lol

Nie ma raczej takiej fobii, która ukazuje bardzo paniczny lęk przed zjawiskami paranormalnymi, ale to chyba moja własna najgorsza fobia. Z pewnością mam o wiele więcej fobii, ale nie będę pisał notki na parę kilometrów cnie. 


A wy jakie macie fobie?


51 komentarzy:

  1. Ja nie wiem jakie mam fobie, ale wiem, że mam jakieś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Astrafobia, nie wiem czy dokładnie to mam, bo ja znowusz w nocy boję się burzy, a w dzień wielbie ;)
    http://chmieelu.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ja mam z pewnością arachnofobie, panicznie boję sie pająków...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja boję się pajakow jak na kobiete przystalo :(

    http://feelingsdonotplay.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja na pewno mam jakieś fobię, tylko że nie wiem o nich tak dobrze, bo wstręt do pająków chyba sie nie zalicza. :P
    P.S Pozdrawiam, little monster! :P
    http://piotrekleciak.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Oglądałam wczoraj film "przychodzi facet do lekarza". Film o hipochondryku :D Lepiej nie doszukiwać się u samego siebie fobii :D Chociaż sama boję się wody i pająków

    OdpowiedzUsuń
  7. Boję się owadów...a gif mega uroczy ♥
    Obserwujemy? Odpisz u mnie. Będę wdzięczna jak klikniesz w bannery ;D
    http://iampatrysja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja się podpisuję pod lękiem przed zjawiskami paranormalnymi do tego ciemność i moja wyobraźnia nie daje mi żyć ! Pierwszy raz czytam taką notkę, gratuluję pomysłu :)
    Miłego dnia
    buziaki ♥ KLIK

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam helminotofobię - lęk przed ślimakami...
    Bardzo ciekawa notka :)

    Pozdrawiam i zapraszam:
    http://monika-ludwa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja najbardziej boję się pająków. są straszne! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też boję się psów, ale najbardziej jednak pająków, wszelkich robaków i owadów, okropność!

    Pozdrawiam
    http://kolorowaosobowosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Boje się pająków, ciemności.

    http://zieloffa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Hmmm... z tych wszystkich fobii jakie wymieniles to moze posiadam ta przed zjawiskami paranormalnymi. :))
    + leku przed wezami bym miec nie mogla, bo raz ide na weterynarza, a dwa mam tak na nazwisko HAHAHA:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam kynofobię po tym jak zostałam obkąsana przez psa..
    Ofidiofobię również mam. :)

    http://maliinowy-swiiat.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja najbardziej to boję się wszelkich owadów, robaków, pająków- okropne stworzenia! :p
    PS. Świetny post! :))

    Pozdrawiam,
    stylstynka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja najbardziej boję się pająków i węży :o
    Świetny blog! :)
    Co powiesz na wzajemną obserwację? Zaobserwuj i poinformuj o tym u mnie, a na 100% się odwdzięczę :) http://fashionnmix.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny post !
    Może zajrzysz do mnie dopiero zaczynam i sie ucze jeżeli coś robie źle możesz mi to napisać w komentarzu na pewno to poprawie :)
    http://diffrentcholy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Dzięki, własnie się ogarnęłam, że mam fobię społeczną. A myślałam, że jestem po prostu upośledzona towarzysko xD
    Psów się boimy, bo szczerze mówiąc najbardziej niepozorny może użreć, albo obszczekać... Nie nie jest fajnie być obszczekanym.

    OdpowiedzUsuń
  19. Też mam taką panikę na punkcie węży , panicznie się ich boję. Spoko piszesz, pierwszy raz tu wpadłam i na pewno powróce nie raz : ) Obserwuje .

    http://spelniaj-swoje-marzenia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Z tym spaniem to ja mam podobnie. Czasem jak próbuję zasnać mam wrażeniej jakby ktoś nade mną stał.

    OdpowiedzUsuń
  22. Dzięki, teraz już wiem, że mam astrofobie! Okropnie boję się burzy! Gdy słyszę grzmoty i błyskowice to kładę się na podłodze i przykrywam kocem xD ~Domi

    OdpowiedzUsuń
  23. Odifiodobia i achluofobia to moje fobie.
    Zapraszam :)
    my-d-present.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja się boję ciemności, ale nie wiem jak to się nazywa fachowo ;)
    Fantastycznego masz bloga *-*

    Co powiesz na wzajemną obserwację???
    Zapraszam do mnie, jest już KOLEJNY POST;)
    http://fashionbyaleksandraa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Też ma "fobię społeczną" (o ile tak to mogę nazwać). co prawda uwielbiam poznawać nowych ludzi, ale strasznie boję się podejść do kogoś obcego (np. w sklepie) i zapytać się o byle pierdołę ;---; To jest trochę uciążliwe

    http://immortal-hell.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja strasznie boję się motyli i ważek.
    A to już może nie fobia, ale baardzo często myję ręce zdarza mi się nawet wychodzić po kilka razy z lekcji żeby umyć ręce.

    Ładny gif ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdopodobnie masz bakteriofobię.

      Usuń
  27. Boję się wszelkiego rodzaju robaków.
    Boję się spać z otwartym oknem.
    Każdy ma chyba jakieś fobie.

    Fajny gif ;)

    Zapraszam do mnie. :)

    http://young-people-love-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  28. Też mam fobię społeczną :/ Niefajne to jest.

    OdpowiedzUsuń
  29. ja nienawidzę pająków sfdsfsafgs

    OdpowiedzUsuń
  30. PAJĄKÓW!!! /Rocq

    OdpowiedzUsuń
  31. Boję się pająków oraz mam uraz z dzieciństwa do dentysty.

    Zapraszam do mnie. Może ci się spodoba i zaobserwujemy się nawzajem? ^-^
    fovingues.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. fajny blog :))
    obserwujemy?

    http://verybeautylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  33. Kiedyś byłam bardziej odważna i mogłam tak po prostu zagadać do jakiegoś człowieka, teraz już trochę z tym gorzej. Gdy na przykład spotykam psa na drodze, boję się go i zwalniam kroku ;boję się czasem małych psów. No bo pies to pies- może ugryżć. A co do spania, to mam problem gdy jest bardzo ciemno, ciągle patrzę się na drzwi, bo boje się, ze ktoś wejdzie. Ciekawe nazwy.
    Pozdrawiam, Rachel
    I zapraszam do mnie:
    memoriesandoblivion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Dobry blog! :) +obserwuję.
    http://kasia-blog1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  35. Oo masakra, też boje się węży. Pająków mnie, bardziej brzydzę się ich -,-
    KLIK-BLOG

    OdpowiedzUsuń
  36. o ja, sporo tego masz :D
    ja boję sie wysokości i maszyn, nie wiem jak nazwać tę fobie, ale gdy widze jakaś koparke, albo odpalony silnik to panikuje :P

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja koszmarnie boje się pająków.

    Dodasz komentarz? Będzie mi bardzo miło. U MNIE POST Z DISNEYLANDU :)
    malinowe-ciasto.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  38. Kolejny bardzo fajny post :) ja też tak mam że boje sie spać na plecach :o
    Podoba mi się bardzo wygląd bloga *.*
    Czekam na kolejną notke

    Obserwujemy? Jeśli tak to daj znać a się odwdzięczę
    aloohaparadise.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  39. Kolejny bardzo fajny post :) ja też tak mam że boje sie spać na plecach :o
    Podoba mi się bardzo wygląd bloga *.*
    Czekam na kolejną notke

    Obserwujemy? Jeśli tak to daj znać a się odwdzięczę
    aloohaparadise.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. Ciekawy blog i genialny autor :) Z pewnością będę zaglądała tutaj częściej :) Udanych wakacji :) buziaki

    http://monmondeefou.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  41. Ja mam lęk wysokości,ale próbuję go przezwyciężyć:)
    Na plecach nie usnę! Zawsze śpię na prawym boku,ale to raczej przyzwyczajenie:)

    OdpowiedzUsuń
  42. jestem Marta i jestem tu pierwszy raz
    i nie wiem co napisać

    OdpowiedzUsuń
  43. Panicznie boje się węży i pająków.Często też panikuje jak wracam poboczem i słyszę ,że samochód za mną jedzie szybko a przy mnie zwalnia ,to sprawia że mam ochotę uciekac haha :D

    OdpowiedzUsuń
  44. obs za obs zaczynma dopiero i zapraszam serdeczne na mojego bloga odwdzięczam się za każde obserwowanie i za każdy komentarz <3 http://inspirationvevo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  45. Jeju, ja mam to samo z zjawiskami paranormalnymi! Najpierw obejrzę sobie horror, bo znajomi mnie namowią a potem nie mogę ze strachu ;(
    Frania :)

    OdpowiedzUsuń
  46. ja z burzą mam podobnie, w domu pięnie super ale jak juz na dworze jestem wyglada to nie ciekawie
    Fajne zdjęcia super wpis
    ! Zapraszam: http://blogmanekineko.blogspot.com/
    Jeśli mój blog Ci się spodoba zaobserwuj go, a z pewnością zrobię to samo

    _manekineko_
    blogmanekineko.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń